קידום אתרים אורגני

מה זה קידום אורגני ?

קידום אורגני הינו תהליך ארוך טווח המבוסס על אופטימיזצייה של פרמטרים שונים העוזרים לגוגל להבחין בין אתר אינטרנט פשוט לאתר אינטרנט מומחה.

אתר האינטרנט שלך הוא העסק שלך. הבחירה שלך להיות בקדמת העניינים ולהיחשב כמומחה בתחום מחייבת תמיכה של קידום אורגני כבר משלב בניית האתר.

למה חשוב שתהיה "מומחה" ?

אלפי אתרי אינטרנט חדשים נבנים בכל יום ולכולם יעד ברור וממוקד – להגיע לעמוד התוצאות הראשון בגוגל. בעמוד זה יש רק קומץ קטן של אתרים שבפועל מגיע לשם – אנו משוכנעים שגם לך מגיע להיות שם!

מה קורה בתהליך קידום אתרים ?

תהליך קידום האתר שלך הוא אומנות בפני עצמה. גוגל בודקת כ-250 גורמים שונים באתר שלך ומחוצה לו בכדי להגדיר את מיקומו הטבעי בתוצאות החיפוש. בתחילת התהליך, נבצע אבחון לאתר הכולל בין היתר את ביצועיו, מיקומו בגוגל, נתוני גלישה, ביטויי מפתח ועוד. בסיום התהליך יוגש לך דו"ח מפורט שיוצג לפי קריטריון משוקלל בין רמת חשיבות לבין רמת דחיפות.

"מה פתאום?! האתר שלנו מושלם!"

הרוב המכריע של מקימי האתרים אינו מודע כלל לפרמטרים קריטים המשפיעים על קידום האתר ולכן לא מייחסים לנושא את החשיבות הראויה. מבחינתם כל זמן שהאתר עובד – המצב תקין. הידיעה כי בפועל מקימים לא אמורים להתעסק בהיבטים אלו הולידה את הסיבה המרכזית שהניעה אותנו להפוך למקדמי אתרים מוסמכים.

טיפים לקידום אתרים אורגני

לפנייך מספר פרמטרים אותם ניתן לבדוק בקלות, ולעיתים אף לתקן בעצמך:

שרת מארח - Hosting Server

חשוב לדעת עד כמה השרת שאצלו האתר מתארח אמין, מהיר ומאובטח. האם השרת פרטי או קיבוצי? היכן הוא ממוקם גאוגרפית? האם משתמש בטכנולוגיית CDN? ועוד…

איך לבדוק?
בירור עם בונה האתר / מארח השרת.

דומיין - Domain

לשם המתחם שלך משמעויות רבות, החל מסיומת מתאימה למדינה בה נרצה לקדם את האתר, וותק, בעלים, חידושים מאז היווצרו, ועד לטיבו ואמינותו.

איך לבדוק?
אתרים יעודים. כגון: Whois

כותרת עמוד - Page Title

חשוב לבדוק שלכל עמוד באתר האינטרנט שלך יש כותרת ייחודית לו ושאינה עוברת את 70 התווים (כולל רווחים וסימני פיסוק). חשוב שהכותרת תקושר לתוכן, ותכלול ביטויי מפתח רלוונטיים לדף.

איך לבדוק?
בקוד העמוד, בתוכנת ניהול התוכן או בעזרת Google Search Console

תיאור הדף - Meta Description

כמו הכותרת, גם תיאור הדף צריך להיות ייחודי לכל עמוד ועליו להיות מתומצת (עד 160 תווים). תיאור הדף זהו אחד מהפרמטרים שבדר"כ מקימי האתרים מזניחים וחשיבותו גבוהה.

איך לבדוק?
בקוד העמוד, בתוכנת ניהול התוכן או בעזרת Google Search Console

כתובת הדף - Page URL

על כל כתובות הדפים להיות "ידידותיות" למשתמש, או בשמם המקצועי Friendly URL. כתובת ידידותית אינה בהכרח בשפה המקומית כפי שהיה נהוג לחשוב. מספיק שהכתובת תהיה קצרה וקריאה – גוגל היום יודעת לתרגם הכול ללועזית. חשוב מאד שלא להפריד בין המילים עם קו תחתון ( _ ).

איך לבדוק?
בשורת הכתובת בדפדפן

כותרות בטקסט - H1-H6

לכל אורך העמוד צריך להיות מספר כותרות שונות בתוך הטקסט. כותרות אלו נקראות Heading, ונספרות מ-1 (הכותרת החשובה ביותר, ומומלץ שתהיה אחת כזאת בכל עמוד) ועד 6 (הכותרת הקטנה ביותר והפחותה בחשיבותה). על הכותרות הללו להבליט את קטעי התוכן של העמוד בו הן נמצאות.

איך לבדוק?
בקוד העמוד או בתוכנת ניהול התוכן

טקסט חלופי לתמונות - ALT Text

גוגל אמנם יודעת לזהות תמונות, אך היא איננה יודעת לקרוא אותן. על-כן לכל התמונות באתר לכלול טקסט ALT אשר מספק מספר פתרונות חשובים:
✓ מאפשר לגוגל להבין את התמונה.
✓ במקרה והתמונה לא נטענה מכל סיבה שהיא, יופיע הטקסט במקומה.
✓ הכי חשוב – הנגשת האתר לגולשים בעלי צרכים מיוחדים.

איך לבדוק?
ריחוף עם סמן העכבר מעל כל תמונה באתר יפתח ToolTip

תוכן העמוד – Page Content

כשמדובר בקידום אתרים אורגני – תוכן הוא המלך! על התוכן להיות ייחודי, ללא שגיאות, באיכות גבוהה ובעל ערך למשתמש.

איך לבדוק?
לקרוא. אם זה לא נוח לך – זה לא נוח למשתמש

חקר ביטויי מפתח - Phrase Rank

חקר ביטויי מפתח הינו אחד מהיסודות החשובים ביותר בקידום אתרים אורגני. בדיקה מעמיקה לביטויי המפתח הממוקמים באתר, הכוללת:
כמות חיפושים, תחרות, צפיפות, משקל, המרה לזנב ארוך, שימושיות, מיקום בדף ועוד.

איך לבדוק?
מומלץ להיעזר במקדם אתרים מוסמך

מהירות האתר - Page Speed

זמן טעינת הדף הממוצע עומד על 5.6 שניות, וכל חלקיק השנייה מעבר לכך פוגע אנושות בקידום האתר. מומלץ לבדוק את נפחי התמונות באתר, סרטונים וקבצים נוספים העלולים להאט את זמן טעינת אתר האינטרנט שלכם בדפדפן.

איך לבדוק?
לבדיקת מהירות טעינה: Google TestMySite

קידום לוקאלי – Local SEO

עסקים רבים מספקים את שירותיהם רק באזורים גאוגרפיים מסוימים, ולכן כדאי לוודא כי האתר מקודם בהתאם לכך. לדוגמא: מה שמתאים לעו"ד, לא בהכרח יתאים לרופא מקצועי או לחברה לקידום אתרים. קל וחומר אם מדובר בספק שירותים מיידים (כגון: טכנאי, מנעולן, שמאי וכד').

איך לבדוק?
מומלץ להיעזר במקדם אתרים מוסמך

התאמה לנייד - Mobile Friendly

האם האתר רספונסיבי או אתר מותאם לנייד? מעל ל-60% מהגולשים בישראל מבצעים חיפושים מהנייד, ומרביתם נוטשים את האתר אם הוא אינו תואם למכשירים ניידים. יש לשים דגש לטקסט גדול וקריא גם במסכים קטנים, כפתורים התואמים למסכי מגע, ומומלץ תקן AMP.

איך לבדוק?
ניתן לבדוק את תאימות האתר בעזרת
Google Mobile Friendly

ממשק משתמש וחווית משתמש – UI / UX

האם עיצוב האתר בוצע בצורה מקצועית? האם פריסת האתר נכונה ומושכת שימוש בו? ובכלל, מה עושים הגולשים באתר שלך מהרגע שהתחילו את הגלישה בו? חשוב לזכור – יש לך פחות מ-6 שניות להרשים את המשתמש בכדי שיישאר באתרך… זוז!
גם ממשק המשתמש (User Interface) וגם חווית המשתמש (User eXperience) הם שני הגורמים העיקריים לשני הדברים החשובים ביותר באתרך:
✓ זמן שהייה באתר.
✓ אחוז ההמרה באתר.

איך לבדוק?
מומלץ מאד להיעזר במומחים, אך הדרך הפשוטה ביותר לגלות היא בעזרת Google Analytics

ניתוח נתוני האתר - Google Analytics

מהיכן מגיעים הגולשים לאתר שלך? באילו דפים הם נמצאים? האם הם עוברים את תהליך המשפך השיווקי? כמה זמן הם גולשים בכל דף? מאילו מכשירים? ומיהם הגולשים האיכותיים ביותר, שסבירות ההמרה איתם גבוהה יותר? ישנם דברים שאף תוכנה או מחשב לא יכולים לעשות טוב כמו הגולשים עצמם – חובה עלייך להקשיב להם. ניתוח מדוקדק של נתוני האתר שלך מוביל לשיפור חווית המשתמש ולאופטימיזציית המרות באתר (CRO).

איך לבדוק?
מומלץ להיעזר בחברה מוסמכת Google Analytics

Google Search Console

אחד הכלים החשובים לבדיקת מצבו האורגני של אתר האינטרנט, ותקשורת דו-כיוונית עם סורקי האתרים של גוגל. בעזרת כלי מנהל האתרים נוכל לבדוק את מיקום האתר במנוע החיפוש, שגיאות באתר, הודעות חשובות לשיפורים, ועוד שלל כלים שימושים וחינמיים לקידום האתר.

איך לבדוק?
מומלץ להיעזר במקדם אתרים מוסמך

למה דווקא EyeSite לקידום אתר האינטרנט שלך ?

  • תעודת מקדם אתרים מוסמך
  • הסמכת Google Analytics
  • שירות מקיר-לקיר לאינספור לקוחות שאת אתריהם קידמנו לתוצאות מרשימות ומוכחות
  • לחברתנו סגל ייעוץ והוראה הכולל מרצה בכיר בקורס לקידום אתרים במכללת "מדיאטק - ג'ון ברייס", חיפה

לקבלת הצעת מחיר פנה אלינו: