קידום ממומן בגוגל

לא לפרסם בכדי לחסוך כסף, זה כמו לעצור את השעון בכדי לחסוך זמן

הנרי פורד

בעוד שקידום אתרים אורגני הינו תהליך ארוך-טווח הנע על פני מספר חודשים ומבוסס בעיקרו על אופטימיזציות שונות לאתר, קידום ממומן בגוגל לא דורש הרבה עבודה בכדי להגיע לעמוד הראשון, ואין צורך להמתין זמן רב בכדי להשיג את המטרה הנכספת כך שבאמצעותו נוכל למקם את אתרך במיקום בולט בעמוד הראשון בתוך מספר שעות בודדות!!

קידום ממומן מאפשר כניסה למכירה פומבית שגוגל עורכת לכל ביטוי או לכל מילת מפתח המחופשים במנוע החיפוש שלה ושל שותפיה, תוך הערכת כל האתרים או דפי הנחיתה שהסכימו לשלם תמורת הופעתם בביטוי מסוים. בפועל מקצה גוגל 6 מקומות בדף תוצאות החיפוש – 3 בחלקו העליון ו-3 נוספים בחלקו התחתון. בביטויי מפתח ספציפיים בהם הביקוש גבוה, תוסיף גוגל עוד תוצאה אחת בחלק העליון. תוצאות חיפוש אלו, בניגוד לתוצאות החיפוש האורגני, יסומנו כ"מודעה" בצבע ירוק, בסמוך לכתובת האתר.

איך עובד קידום ממומן בגוגל ?

כדי להתחיל ולבנות מודעות ממומנות בגוגל יש לפתוח חשבון בגוגל אדס (Google Ads) בעזרתו ניתן להקים מסעות פרסום בשתי הרשתות הבאות:

רשת החיפוש

הצגת מודעות בדף תוצאות החיפוש בגוגל ו/או אצל שותפי החיפוש באופן טקסטואלי. המודעות יופיעו בפני הגולשים כאשר אלו יחפשו את ביטויי המפתח שנקבעו ע"י המפרסם במסע הפרסום בלבד.

רשת המדיה (GDN)

הצגת מודעות ויזואליות יותר (בנוסף לטקסטואליות ניתן גם מודעות תמונה או ווידאו) במגוון אתרי אינטרנט ואפליקציות אשר נרשמו לשירות הצגת המודעות של גוגל לרשת המדיה (Google AdSense).

באיזו רשת כדאי להתחיל קידום ממומן ?

כמפרסמים מומחים אנו מתחייבים להכיר את תיק המוצרים והשירותים שלך ולמפות תהליכי צמיחה כפונקציה של השלב בו נמצאים לקוחותייך הפוטנציאליים במחזור הקניה.

למשל, שירותים מיידים או מונחים כלליים המחופשים בגוגל באופן תדיר, מצביעים על כך שהלקוחות הפוטנציאליים שלך נמצאים בשלב הצריכה במחזור הקניה – לכן נבצע חקר ביטויי מפתח לרשת החיפוש ונתמקד בביטויים חשובים עבורך ע"מ להבטיח כי לקוחותיך לא יפנו למתחרים.
לחליפין, עסק המציע שירות או מוצר חדש – זקוק למיתוג, וסביר שרוב הלקוחות הפוטנציאליים שלו נמצאים בשלב המודעות במחזור הקניה. במקרה זה רשת המדיה תתפרס על מגוון אתרי אינטרנט ואפליקציות למכשירים ניידים כדי לשתול מודעה שעשויה להחדיר אותך לתודעת הלקוח.

חשוב לנו להדגיש כי ניתן להשתמש בשתי הרשתות במקביל תוך שימת דגש על הבנת התועלות הנרכשות ובכפוף לתקציב הפרסום.

מהו אופן החיוב בקידום ממומן ?

גוגל מאפשרת מספר אסטרטגיות להגשת הצעות מחיר. להלן שתי האפשרויות השכיחות ביותר:

מחיר לקליק
CPC – Cost Per Click

תשלום עבור כל גולש המקליק על מודעתך בכדי לבצע פעולה כלשהי. לדוגמה: כניסה לאתר, התקשרות עם בית העסק, קבלת הוראות הגעה ועוד. אסטרטגיה זו מיועדת בעיקר לרשת החיפוש.

מחיר לאלף הופעות הניתנות לצפייה
CPM – Cost Per Milestone

תשלום עבור 1000 הופעות של המודעה, בכל אתר או אפליקציה שהיא. אסטרטגיה זו מיועדת בעיקר להגברת המודעות ולמיתוג, וזמינה ברשת המדיה בלבד.

איך אוכל להבטיח את המקום הראשון בגוגל ?

שלא כמו כל מכירה פומבית, בגוגל, לאו דווקא המרבה במחיר – הוא הזוכה. גוגל דואגת בראש ובראשונה למשתמשיה, קרי לגולשים. גוגל מעוניינת להבטיח לגולשים תוצאות אמיתיות ואיכותיות. לשם כך משתמשת גוגל במערכת לדירוג מודעות הפועלת כך:

ציון האיכות לביטויי מפתח - QS

מדד בין 1 ל-10 המוצמד לכל ביטוי מפתח במסע הפרסום ומורכב מ-3 גורמים:

  • שיעור הקליקים (CTR) – היסטורי, קיים או צפוי
  • רלוונטיות המודעה
  • חווית דף הנחיתה

דירוג המודעות - Ad Rank

ציון האיכות לביטויי מפתח בהכפלת הסכום המקסימלי אותו הצעת לקליק במכירה הפומבית.
המחיר לתשלום בפועל לא בהכרח יהיה המחיר המקסימלי אותו הצעת במכירה הפומבית, כי אם המחיר המינימלי הנדרש בכדי לשמור על מיקום מודעתך, בהתאם למתחרה הבא בתור מתחתיך.

במילים אחרות לציון האיכות חשיבות מכרעת בקביעת מיקום המודעה, וחשוב מאד לשמור על ציון איכות גבוה ככל הניתן.

תוספי מודעות בקידום ממומן

בכל הנוגע למודעות ממומנות, הגודל כן קובע! מחקרים הוכיחו כי בתוך טקסט נבחין בקלות בשורה המודגשת, ובתוך מספר מודעות נאמץ במהירות את הגדולה יותר הנתפסת כמושכת יותר. לכן, גוגל מאפשרת לנו להרחיב את מודעתך ע"י שימוש בתוספים, ללא עלות נוספת. אז מה הקאץ'? אין קאץ'! גוגל פשוט רוצה שיקליקו על מודעתך והיא תספק לך את כל הכלים הדרושים לכך, בתנאי שזה גם מועיל לגולש. אין מגבלה על כמות התוספים להוספה, אך מומלץ לבחור בקפידה בין התוספים הבאים:

  • תוסף Sitelinks - קישורים נוספים באותו אתר
  • תוסף מיקום - מיקום פיסי של חנות או סניף
  • תוסף התקשרות - טלפון או לחצן התקשרות
  • תוסף הודעה - לחצן לשליחת הודעות SMS
  • תוסף אפליקציה - להתקנה על מכשירים ניידים
  • תוסף ביקורות - ביקורות מאתרים מהימניים
  • תוסף יתרונות מרכזיים - להרחבת המודעה
  • תוסף מיקום - מידע נוסף מאתר האינטרנט שלך
  • תוסף מחיר - מחירים למוצרים בחנות אינטרנטית

יתרונות הפרסום הדיגיטלי

כשמתחילים להשוות את הפרסום הדיגיטלי למדיה המסורתית (כגון: פרסומת בטלוויזיה או ברדיו), נגלה 3 יתרונות עיקריים:

1.

כל אחד יכול לפרסם בגוגל

לפרסום בגוגל אין רף מינימום. ניתן לקבוע תקציב מינימליסטי ולהתחיל ממנו. נכון שלא כל סכום ישיג לך את התוצאות הרצויות, אך בניגוד למדיה המסורתית בה חייבים סכום לא מבוטל ולו רק בכדי להתחיל ולהכין את הפרסומת, בגוגל תוכל להציג את מודעתך בצורה מדוקדקת יותר בפני קהל היעד שלך, למדוד את הצלחתו ולהמשיך משם.

2.

פרסום מדיד

חשוב מאד לזכור ולבצע מעקב אחר המרות. המרה יכולה להיות כל פעילות שהיא אל מול מודעתך ובתנאי שהוגדרה מראש. לדוגמא: השארת פרטים באתר (Lead), התקשרות טלפונית, הרשמה לניוזלטר ועוד. בזמן שבמדיה המסורתית ניתן לשדר פרסומת, וזהו… אין לנו מושג אמיתי כמה אנשים נחשפו לפרסומת, מתוכם את כמה זה באמת מעניין, ועל אחת כמה וכמה, כמה אנשים פנו אלינו בעקבות אותה הפרסומת – במדיה הדיגיטלית נוכל לדעת בדיוק את כל הנתונים הללו, ועוד. כך נוכל למדוד את הצלחתו של מסע הפרסום שלך, ולהבטיח את החזר ההשקעה עליו.

3.

קהלים ושיווק מחדש - Remarketing

זה לא חדש שגוגל אוספת נתונים על גולשי האינטרנט, אז למה לא לנצל את הנתונים האלו לטובת עסקך? בגוגל אדוורדס נוכל להגדיר קהלים מפולחים המבוססים על נתונים דמוגרפיים, גאוגרפיים ועוד שלל משתנים שיעזרו לנו להציג את מודעתך בדיוק לקהל שהכי מעוניין במוצר או בשירות שלך. עם מעל ל-2 מיליון אתרים השותפים לרשת המדיה של גוגל, ניתן לזהות איפה הקהל הזה גולש או באילו אפליקציות הוא משתמש במכשיר הנייד, ולשלוח אליו את המסר המתאים ביותר שיניע אותו לפעולה. כמו כן, האופציה של שיווק מחדש (Remarketing) או "שיווק רודף לקוח" היא אחת מהאסטרטגיות המבוקשות ביותר כיום – משמעותה היא "לסמן" גולשים אשר ביקרו באתר האינטרנט שלך "ולרדוף" אחריהם באמצעות מודעות במגוון אתרים אחרים בהם הם גולשים.

למה דווקא EyeSite לקידום אתר האינטרנט שלך ?

  • חברת EyeSite מומחית בשיווק דיגיטלי בכלל ופרסום בגוגל בפרט
  • חברתנו שותפה מוסמכת של Google Ads ומקבלת עדיפות בניהול תיקי לקוחותינו
  • לחברתנו סגל ייעוץ והוראה הכולל מרצה בכיר בקורס לשיווק דיגיטלי ומדיה חברתית
  • אנו מתחייבים להפיק עבורך דוחות מקצועיים ובשקיפות מלאה לכל מסע פרסום
  • כל יום שאינך מפרסם/ת – זה עוד יום שהמתחרה שלך כן

לקבלת הצעת מחיר פנה אלינו: