קידום אתרים אורגני

מה זה קידום אורגני?

קידום אתרים אורגני הינו תהליך ארוך טווח המבוסס על אופטימיזצייה של פרמטרים שונים העוזרים לגוגל להבחין בין אתר אינטרנט פשוט לאתר אינטרנט מומחה.

אתר האינטרנט שלך הוא העסק שלך. הבחירה שלך להיות בקדמת העניינים ולהיחשב כמומחה בתחום מחייבת תמיכה של קידום אורגני כבר משלב בניית האתר.

למה חשוב שתהיה "מומחה"?

אלפי אתרי אינטרנט חדשים נבנים בכל יום ולכולם יעד ברור וממוקד – להגיע לעמוד התוצאות הראשון בגוגל. בעמוד זה יש רק קומץ קטן של אתרים שבפועל מגיע לשם – אנו משוכנעים שגם לך מגיע להיות שם!

מה קורה בתהליך קידום אתרים?

תהליך קידום האתר שלך הוא אומנות בפני עצמה. גוגל בודקת כ-250 פרמטרים שונים באתר שלך ומחוצה לו בכדי להגדיר את מיקומו הטבעי בתוצאות החיפוש. בתחילת התהליך, נבצע אבחון לאתר הכולל בין היתר את ביצועיו, מיקומו הנוכחי בגוגל, נתוני גלישה, ביטויי מפתח ועוד. בסיום התהליך יוגש לך דוח מפורט שיוצג לפי קריטריון משוקלל בין רמת החשיבות לבין רמת הדחיפות.

האם גם האתר שלך חייב קידום אורגני בשנת 2024?

הרוב המכריע של מקימי האתרים אינו מודע כלל לפרמטרים קריטים המשפיעים על קידום האתר ולכן לא מייחסים לנושא את החשיבות הראויה. מבחינתם כל זמן שהאתר עובד – המצב תקין. הידיעה כי בפועל מקימים לא אמורים להתעסק בהיבטים אלו הולידה את הסיבה המרכזית שהניעה אותנו להפוך למקדמי אתרים מוסמכים.

טיפים לקידום אורגני

לפנייך מספר עצות לשיפור הקידום האורגני של האתר שלך:

שרת מארח - Hosting Server

חשוב לדעת עד כמה השרת שאצלו האתר מתארח אמין, מהיר ומאובטח. האם השרת פרטי או קיבוצי? היכן הוא ממוקם גאוגרפית? האם משתמש בטכנולוגיית CDN? ועוד…

איך לבדוק?
בירור עם בונה האתר / מארח השרת.

דומיין - Domain

לשם המתחם שלך משמעויות רבות, החל מסיומת מתאימה למדינה בה נרצה לקדם את האתר, וותק, בעלים, חידושים מאז היווצרו, ועד לטיבו ואמינותו.

איך לבדוק?
אתרים יעודים. כגון: Whois

כותרת עמוד - Page Title

חשוב לבדוק שלכל עמוד באתר האינטרנט שלך יש כותרת ייחודית לו ושאינה עוברת את 70 התווים (כולל רווחים וסימני פיסוק). חשוב שהכותרת תקושר לתוכן, ותכלול ביטויי מפתח רלוונטיים לדף.

איך לבדוק?
בקוד העמוד, בתוכנת ניהול התוכן או בעזרת Google Search Console

תיאור הדף - Meta Description

כמו הכותרת, גם תיאור הדף צריך להיות ייחודי לכל עמוד ועליו להיות מתומצת (עד 160 תווים). תיאור הדף זהו אחד מהפרמטרים שבדר"כ מקימי האתרים מזניחים וחשיבותו גבוהה.

איך לבדוק?
בקוד העמוד, בתוכנת ניהול התוכן או בעזרת Google Search Console

כתובת הדף - Page URL

על כל כתובות הדפים להיות "ידידותיות" למשתמש, או בשמם המקצועי Friendly URL. כתובת ידידותית אינה בהכרח בשפה המקומית כפי שהיה נהוג לחשוב. מספיק שהכתובת תהיה קצרה וקריאה – גוגל היום יודעת לתרגם הכול ללועזית. חשוב מאד שלא להפריד בין המילים עם קו תחתון ( _ ).

איך לבדוק?
בשורת הכתובת בדפדפן

כותרות בטקסט - H1-H6

לכל אורך העמוד צריך להיות מספר כותרות שונות בתוך הטקסט. כותרות אלו נקראות Heading, ונספרות מ-1 (הכותרת החשובה ביותר, ומומלץ שתהיה אחת כזאת בכל עמוד) ועד 6 (הכותרת הקטנה ביותר והפחותה בחשיבותה). על הכותרות הללו להבליט את קטעי התוכן של העמוד בו הן נמצאות.

איך לבדוק?
בקוד העמוד או בתוכנת ניהול התוכן

טקסט חלופי לתמונות - ALT Text

גוגל אמנם יודעת לזהות תמונות, אך היא איננה יודעת לקרוא אותן. על-כן לכל התמונות באתר לכלול טקסט ALT אשר מספק מספר פתרונות חשובים:
✓ מאפשר לגוגל להבין את התמונה.
✓ במקרה והתמונה לא נטענה מכל סיבה שהיא, יופיע הטקסט במקומה.
✓ הכי חשוב – הנגשת האתר לגולשים בעלי צרכים מיוחדים.

איך לבדוק?
ריחוף עם סמן העכבר מעל כל תמונה באתר יפתח ToolTip

תוכן העמוד – Page Content

כשמדובר בקידום אתרים אורגני – תוכן הוא המלך! על התוכן להיות ייחודי, ללא שגיאות, באיכות גבוהה ובעל ערך למשתמש.

איך לבדוק?
לקרוא. אם זה לא נוח לך – זה לא נוח למשתמש

חקר ביטויי מפתח - Phrase Rank

חקר ביטויי מפתח הינו אחד מהיסודות החשובים ביותר בקידום אתרים אורגני. בדיקה מעמיקה לביטויי המפתח הממוקמים באתר, הכוללת:
כמות חיפושים, תחרות, צפיפות, משקל, המרה לזנב ארוך, שימושיות, מיקום בדף ועוד.

איך לבדוק?
מומלץ להיעזר במקדם אתרים מוסמך

מהירות האתר - Page Speed

זמן טעינת הדף הממוצע עומד על 2.5 שניות, וכל חלקיק השנייה מעבר לכך פוגע אנושות בקידום האתר. מומלץ לבדוק את נפחי התמונות באתר, סרטונים וקבצים נוספים העלולים להאט את זמן טעינת אתר האינטרנט שלכם בדפדפן.

איך לבדוק?
מומלץ לקרוא את המאמר שלנו בנושא שיפור מהירות אתר וורדפרס

קידום לוקאלי – Local SEO

עסקים רבים מספקים את שירותיהם רק באזורים גאוגרפיים מסוימים, ולכן כדאי לוודא כי האתר מקודם בהתאם לכך. לדוגמא: מה שמתאים לעו"ד, לא בהכרח יתאים לרופא מקצועי או לחברה לקידום אתרים. קל וחומר אם מדובר בספק שירותים מיידים (כגון: טכנאי, מנעולן, שמאי וכד').

איך לבדוק?
מומלץ להיעזר במקדם אתרים מוסמך

התאמה לנייד - Mobile Friendly

האם האתר רספונסיבי או אתר מותאם לנייד? מעל ל-60% מהגולשים בישראל מבצעים חיפושים מהנייד, ומרביתם נוטשים את האתר אם הוא אינו תואם למכשירים ניידים. יש לשים דגש לטקסט גדול וקריא גם במסכים קטנים, כפתורים התואמים למסכי מגע, ומומלץ תקן AMP.

איך לבדוק?
ניתן לבדוק את תאימות האתר בעזרת
Google Mobile Friendly

ממשק משתמש וחווית משתמש – UI / UX

האם עיצוב האתר בוצע בצורה מקצועית? האם פריסת האתר נכונה ומושכת שימוש בו? ובכלל, מה עושים הגולשים באתר שלך מהרגע שהתחילו את הגלישה בו? חשוב לזכור – יש לך פחות מ-6 שניות להרשים את המשתמש בכדי שיישאר באתרך… זוז!
גם ממשק המשתמש (User Interface) וגם חווית המשתמש (User eXperience) הם שני הגורמים העיקריים לשני הדברים החשובים ביותר באתרך:
✓ זמן שהייה באתר.
✓ אחוז ההמרה באתר.

איך לבדוק?
מומלץ מאד להיעזר במומחים, אך הדרך הפשוטה ביותר לגלות היא בעזרת
Google Analytics

ניתוח נתוני האתר - Google Analytics

מהיכן מגיעים הגולשים לאתר שלך? באילו דפים הם נמצאים? האם הם עוברים את תהליך המשפך השיווקי? כמה זמן הם גולשים בכל דף? מאילו מכשירים? ומיהם הגולשים האיכותיים ביותר, שסבירות ההמרה איתם גבוהה יותר? ישנם דברים שאף תוכנה או מחשב לא יכולים לעשות טוב כמו הגולשים עצמם – חובה עלייך להקשיב להם. ניתוח מדוקדק של נתוני האתר שלך מוביל לשיפור חווית המשתמש ולאופטימיזציית המרות באתר (CRO).

איך לבדוק?
מומלץ להיעזר בחברה מוסמכת Google Analytics

Google Search Console

אחד הכלים החשובים לבדיקת מצבו האורגני של אתר האינטרנט, ותקשורת דו-כיוונית עם סורקי האתרים של גוגל. בעזרת כלי מנהל האתרים נוכל לבדוק את מיקום האתר במנוע החיפוש, שגיאות באתר, הודעות חשובות לשיפורים, ועוד שלל כלים שימושים וחינמיים לקידום האתר.

איך לבדוק?
מומלץ להיעזר במקדם אתרים מוסמך

למה דווקא EyeSite לקידום אתר האינטרנט שלך?

לקבלת הצעת מחיר לקידום אורגני של האתר שלך פנה אלינו:

שאלות נפוצות בנושא קידום אורגני

קידום אתרים אורגני בגוגל הינו תהליך ארוך טווח, הכולל בתוכו אופטימיזציות שונות לאתר, ומחוצה לו, במטרה להופיע בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש בכלל, וגוגל בפרט, גבוה ככל הניתן בביטויים רלוונטיים, תוך שאיפה לעמוד הראשון ותקווה למקום הראשון.

מומחה קידום אתרים אורגני תפקידו לבצע מגוון פעולות שונות על עמודי האתר עצמו (בשפה המקצועית: On-Page Optimization), כגון: חקר ביטויי מפתח, תוכן האתר, היררכיית העמודים באתר, כותרות, תיאורים ועוד. בנוסף עליו לתכנן ולבצע מגוון פעולות גם מחוץ לאתר (Off-Page Optimization) בכדי לחזק את האתר בקישורים, אזכורים, מעורבות ונוכחות ברשתות החברתיות.

תוך כמה זמן אוכל לראות תוצאות של קידום?

מאחר וישנם עוד אין-ספור אתרים המתחרים באתר שלך, אורך הזמן המינימלי להשגת תוצאות עומד על חצי שנה, כשאנו ממליצים על אורך זמן אופטימלי של שנה לכל הפחות.

למה כדאי להשקיע בקידום אתרים?

  • הגולשים מאמינים יותר בתוצאות חיפוש אורגניות.
  • הקלקה על תוצאת חיפוש אורגנית אינה כרוכה בתשלום.
  • מחזק את שם המותג כהיותו מומחה בתחומו.
  • שרידות המיקום האורגני לאורך זמן ממושך.

ברמת העקרון מומלץ להתחיל לעבוד עם מומחה קידום אתרים אורגני כבר בשלב הקמת האתר, שכן זה יכול לספק תובנות על סידור היררכיית האתר המבוססות על חקר ביטויי מפתח. לחליפין, אם האתר שלכם כבר קיים ובאוויר, ניתן להתחיל קידום אורגני בכל שלב, ועדיף מוקדם ככל הניתן בכדי ליצור ותק ברור וחזק לדומיין שלכם. חשוב לזכור שקידום אורגני הינו תהליך ארוך טווח, על-כן ככל שיתחיל מוקדם יותר, כך סביר שיניב תוצאות מהר יותר.

על פניו, כן. לגוגל אין העדפה לאתר שנבנה בפלטפורמה מסוימת על פני אחרת.

אבל (ויש כאן אבל גדול), ישנן מערכות ניהול תוכן אשר מגבילות יותר מאחרות אלמנטים שאותם ניתן לערוך או לשנות, עד כדי שלא ניתן כלל לשנותם. לדוגמה: וויקס לא מאפשרים להעביר את האתרים שלהם לשרת אחסון לבחירתך, ואתר שנבנה בוויקס חייב להישאר על שרתי וויקס, ללא אפשרות ניוד לפי מדינה בה ממוקם קהל היעד של האתר. הדבר ישפיע בוודאות על ציוני מהירות הגלישה מאותה מדינה, ומבחינת גוגל, בהנחה שישנם מספיק מתחרים ראויים, שאתרם מאוחסן בשרת מהיר שנמצא בתוך מדינת קהל-היעד, למי לדעתך גוגל תיתן עדיפות למיקומים גבוהים יותר?

על-כן מומלץ לבדוק כל מקרה לגופו. אנו ב-EyeSite דואגים לעשות חקר מתחרים מעמיק, לפני תחילת תהליך הקידום האורגני, בכדי שנוכל לתת לך את מרב התובנות הנוגעות לאתר שלך ספציפית.

חברות קידום אתרים קיימות בשפע ובטווחי מחירים שונים מאוד האחת מהאחרת. כמו בכל דבר, לא היינו ממליצים לבחור את החברה הזולה ביותר, כמו גם היקרה ביותר לאו דווקא תפצח את השאלה "איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל". אנו כן ממליצים לבחור בחברה השקופה ביותר – שתתן לך את כל המידע האמיתי והרלוונטי לך בכל שלב בתהליך. על-כן מומלץ לשים לב למספר גורמי מפתח:

  1. הצעת מחיר ברורה ונהירה
    הצעת המחיר צריכה לכלול את כל מה שתקבלו בתמורה למה שתשלמו, בשפה פשוטה הכוללת הסברים מפורטים על כל שלבי תהליך הקידום.

  2. מחקר ביטויי מפתח חד וענייני
    חברת קידום האתרים צריכה להגיש לך דוח מסודר הכולל חקר ביטויים מעמיק. חשוב לזכור שלא רק כמות חיפושים חודשית ממוצעת אמורה להשפיע על ההחלטה אם לקדם ביטוי מסוים או לא, אלא גם גורמים נוספים, כגון: תחרות, רלוונטיות ומיקום נוכחי של האתר שלך בתוצאות החיפוש.

  3. בחרו ביטויי מפתח בקפידה
    מומלץ להיזהר מחברות קידום הממליצות לקדם רק ביטויי זנב ארוך מורכבים מידי (לדוגמה: "עורך דין ברחוב דיזנגוף בתל אביב"), שבמקרה הטוב יהיו להם מעט מאוד חיפושים, אם בכלל.
    כמו כן היזהרו מחברות הממליצות לקדם רק ביטויים גנריים מידי (לדוגמה: "עורך דין"), שהתחרות עליהם בלתי מתפשרת, זמן הקידום ארוך וממושך וגם אם וכאשר השגתם את העמוד הראשון – הסיכוי להמרה אפסי בשל חוסר מיקוד ורלוונטיות.

  4. אל תאמינו להבטחות מקום ראשון בגוגל
    חשוב לזכור שקידום אתרים אורגני הינו לא רק תהליך ממושך, אלא גם תלוי גורמים רבים שאינם נמצאים בשליטתנו. בין היתר: תחרות הולכת וגוברת ושינויי אלגוריתמים תכופים של גוגל, אשר גורמים לתנודות ושינויים בדפי תוצאות החיפוש. לכן חשוב לדעת – אף אחד לא יכול באמת להבטיח ולקיים שהאתר שלך יהיה במקום הראשון.

  5. תנו עדיפות להסמכה
    חברות קידום אתרים בעלות הסמכה (כגון: Google Partner) מצביעות לא רק על בקיעות ברזי המקצוע, אלא גם על כמות מכובדת של לקוחות קיימים, ריענון קבוע בכל מה שחדש בתחום והיכרות מעמיקה עם כלי גוגל השונים הבאים לעזרתך בכל שלב בתהליך קידום האתר.
    שילוב נכון ומותאם אישית של הכלים: Google Search Console, Google Tag Manager, Google Analytics יכול לעשות את כל ההבדל בין עוד קידום אורגני לקידום אורגני מנצח.

  6. מטריית שירותים רחבה
    בצעו בירור מוקדם של יכולות מקדם האתר שלכם. ישנם מקדמים אשר לא מבינים בצד הטכני או התכנותי של האתר שלכם, או בדומיין שלכם, או במייל העסקי. דבר היוביל את המקדם שלך לבקש שאיש המחשבים שלכם, או התכנת שלכם, יטפל בבעיה או תקלה כזו או אחרת, במקרה הטוב. במקרה הרע, הוא אפילו לא ידע לכוון אתכם מה צריך לעשות בכדי לטפל בבעיה שלא קשורה אליו, ואז מתחיל התהליך של "מצא מי אשם?", במקום לטפל במי שסובל, קרי האתר שלכם.
    על-כן מומלץ כי תקיפו את עצמכם בבעלי מקצוע שנותנים מגוון שירותים רחב, עם הבנה מקיפה בתחום כולו.

  7. דוחות חודשיים
    דאגו לקבל ולקרוא את הדוחות החודשיים שלכם. הדוחות החודשיים אמורים להיות ברורים ושקופים, ולא רק צילומי מסך של Google Analytics – דרשו לקבל הסבר לכל צילום מסך, כמו גם עקבו אחר המיקומים של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל עבור ביטויים רלוונטיים.

כפי שכבר ציינו, קידום אתרים בגוגל מושפע לא רק מפעילות מקדם האתר, אלא גם מגורמים חיצוניים אשר מקשים את פעולת הקידום, למשל: תחרות. מקדם האתר צריך להשקיע כספים בקידום קישורים חיצוניים לאתר שלך באופן קבוע, קניית מאמרים שיווקיים מונחי SEO, ועוד שלל פעולות נוספות. על-כן סביר שככל שנקדם יותר ביטויים גנריים, עליהם התחרות גבוהה באופן יחסי, כך כמות העבודה שיש להשקיע בקידום תגדל, ובשורה התחתונה המחיר לקידום האתר יהיה גבוה יותר אף הוא.

טווח המחירים יכול לנוע בין 2,500 ₪ בחודש ועד 10,000 ₪ בחודש, ולעיתים אפילו יותר.

בהחלט כן. הן במישרין והן בעקיפין.

בעקיפין, ככל שאתר אינטרנט מהיר יותר, כך חווית המשתמש שלו טובה יותר. נוסף על כך גם סיכויי ההמרה באתר גבוהים יותר בהתאם למהירותו. משמעות הדבר שהאתר זוכה לקבל יותר תנועה ויותר המרות, ומבחינת גוגל – אם הגולשים מרוצים מהאתר שלכם, גם היא "מרוצה" מהאתר שלכם.

גוגל, שלא נשארה אדישה לנושא, באמצע 2021 הוסיפה עדכון ליבה לאלגוריתם שלה, שזכה לשם Core Web Vitals. אותו עדכון למעשה מגדיר את שביעות רצון הגולשים מהאתר שלכם בכלל, וממהירותו בפרט, ובשורה התחתונה גוגל מאותת לנו בעדכוניה שהיא מצ'פרת אתרים מהירים יותר במיקומים גבוהים יותר.

אתם יותר ממוזמנים לקרוא על השירות שיפור מהירות אתר.

במילה אחת – לא !

בעבר היחסית רחוק, אתרי וויקס התבססו על טכנולוגיית Flash, אשר ידועה כאיטית, לא ידידותית ולכן לא נסרקת ע"י מנועי החיפוש ובראשם גוגל. מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר, וויקס התקדמה משמעותית אל עבר טכנולוגיית HTML5 המומלצת כיום ליצירת ויזואליזציה ותנועה באתר, ואתריה נחשבים קלים וזריזים מאד לסריקת גוגל גם ללא ידע מוקדם בקידום.

חשוב לזכור – קידום אתרים אינו תלוי מערכת ניהול תוכן, אלא באופטימיזציות השונות שיש לבצע באתר ומחוצה לו, לכן תמיד מומלץ להיעזר במומחה קידום אתרים אורגני.

שירותים נוספים שאולי יעניינו אותך: