וויקס בקוד פתוח – Wix Code

וויקס, ענקית אתרי האינטרנט, הציגה היום (26.07.2017) לראשונה את וויקס קוד: דרך חדשה לפיתוח יישומי אינטרנט מותאמים אישית ואתרי אינטרנט ללא גבולות! יותר מכך, סביבת הפיתוח מתבצעת על גבי Wix Cloud, כך למעשה ניתן להנות משני העולמות – עיצוב אתר מרשים בעזרת ה-Wix Editor והוספת אלמנטים מותאמים אישית ללא שימוש בשרת נפרד – קרי Server-less mode.

אז מה נותן לנו Wix Code ?

דפים דינמיים – Wix Dynamic Pages

מגוון השימושים הוא אינסופי ומוגבל רק ע"י הדימיון שלכם. כך, לדוגמא, ניתן יהיה להכין מסד נתונים של מאות, שלא לומר אלפי מוצרים אותם אנו מעוניינים למכור בחנות האינטרנטית שלנו, להקים רק דף אחד מבחינה וויזואלית, לקשר את מסד הנתונים לדף… ואברה-קדברה, כל החנות שלכם מוכנה לפעילות מלאה, ונוסף לכל מותאמת SEO.

התאמה אישית של אלמנטים עם JavaScript

הוספת אלמנטים תוך שימוש ב-JS מעולם לא היה פשוט כ"כ! הוספת קוד JavaScript לאלמנטים תאפשר התאמה אישית בהתאם לאינטרקציה של הגולש עם הדף שלכם, בכך אתר האינטרנט שלכם הופך לאינטרקטיבי יותר, ומעצים את חווית המשתמש בו.

הזנת נתוני משתמש

תוכלו לבנות טפסים, שאלונים, מילוי פרטים ועוד התפורים לכם באופן אישי ומבלי לכתוב שורה אחת של קוד!  שימוש חכם במסדי הנתונים החדשים יאפשרו לכם ליצור כל טופס למילוי הגולש העולה על דעתכם, עם שלל תוצאות דינמיות ברחבי האתר. לדוגמא: תוכלו להקים שורת חיפוש דינמית המבוססת על כמות החיפושים ותוצאות החיפוש שעשו גולשים אחרים באתר שלכם, או לאפשר לגולש למלא טופס המשתנה בהתם לתשובותיו, ובסופו מפנה אותו לתוצאה הרלוונטית בדיוק למענו.

בשורה התחתונה יש עוד מלא דברים שניתן לעשות בשימוש עם קוד, ובאופן טבעי סביר שיתחילו לצוץ מפתחים למינהם שיתחילו לספק תוספים ולסחור בקודים בדיוק כמו שקורה כיום בתוכנות קוד פתוח. לנו נשאר רק לחכות ולראות…

יש לכם מה לשתף איתנו? נשמח לתגובות..

אהבתם? שתפו!

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. עמית

    האם ישנה דרך להקים סקר באתר וויקס ולקבל לאחר השתתפות בסקר תצוגה גרפית של המשתתפים בו עד כה?

    1. lior

      היי עמית. תודה על שאלתך!
      בשלב זה לא ניתן ליצור סקרים באמצעות וויקס.
      ניתן להצביע עבור פיצ'ר זה בקישור הבא >>
      https://support.wix.com/en/article/wix-editor-request-adding-a-survey-or-poll-to-your-site
      יחד עם זאת, הדרך הקלה יותר לדעתי, היא ליצור סקר באמצעות Google Forms ואז להטמיע אותו (Embed) ישירות בעמוד המבוקש באתר שלך.
      בהצלחה

  2. ידין פרנקל

    האם ניתן ליצור אתר vix עם קוד php למשל?
    בנוסף, הם יש מודול מוכן לקביעת תורים למטופלים?
    תודה מראש

    1. lior

      היי ידין.
      לצערי, לא. אתרי וויקס אינם נכתבים בשפת PHP. וויקס קוד מאפשר הוספת סקריפטים לתוך האתר, מבלי לפגוע בקוד המקור של וויקס.
      לגבי מודול מוכן לקביעת תורים – קיים אלמנט בתשלום נוסף שנקרא Wix Booking, אך יש לקחת בחשבון שהעבודה שלו בשפה העברית לא טובה בשלב זה.

כתיבת תגובה

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:
מיזוג דפי פייסבוק
מיזוג דפי פייסבוק

בתקופה האחרונה אנו מקבלים הרבה שאלות לגבי מיזוג דפי פייסבוק עסקיים או איחוד עמודי פייסבוק. בין אם הדף נוצר כפרופיל פרטי, או בין אם ישנם