קידום ממומן בגוגל

בעוד שקידום אתרים אורגני הינו תהליך ארוך-טווח הנע על פני מספר חודשים ומבוסס בעיקרו על אופטימיזציות שונות לאתר, קידום ממומן בגוגל לא דורש הרבה עבודה בכדי להגיע לעמוד הראשון, ואין צורך להמתין זמן רב בכדי להשיג את המטרה הנכספת כך שבאמצעותו נוכל למקם את אתרך במיקום בולט בעמוד הראשון בתוך מספר שעות בודדות!!

קידום ממומן מאפשר כניסה למכירה פומבית שגוגל עורכת לכל ביטוי או לכל מילת מפתח המחופשים במנוע החיפוש שלה ושל שותפיה, תוך הערכת כל האתרים או דפי הנחיתה שהסכימו לשלם תמורת הופעתם בביטוי מסוים. בפועל מקצה גוגל 6 מקומות בדף תוצאות החיפוש – 3 בחלקו העליון ו-3 נוספים בחלקו התחתון. בביטויי מפתח ספציפיים בהם הביקוש גבוה, תוסיף גוגל עוד תוצאה אחת בחלק העליון. תוצאות חיפוש אלו, בניגוד לתוצאות החיפוש האורגני, יסומנו במילה "מודעה" בסמוך לכתובת האתר.

איך עובד קידום ממומן בגוגל?

כדי להתחיל ולבנות מודעות ממומנות בגוגל יש לפתוח חשבון בגוגל אדס (Google Ads) בעזרתו ניתן להקים מסעות פרסום בשתי הרשתות הבאות:

רשת החיפוש

הצגת מודעות בדף תוצאות החיפוש בגוגל ו/או אצל שותפי החיפוש באופן טקסטואלי. המודעות יופיעו בפני הגולשים כאשר אלו יחפשו את ביטויי המפתח שנקבעו ע"י המפרסם במסע הפרסום בלבד.

רשת המדיה (GDN)

הצגת מודעות ויזואליות יותר (בנוסף לטקסטואליות ניתן גם מודעות תמונה או ווידאו) במגוון אתרי אינטרנט ואפליקציות אשר נרשמו לשירות הצגת המודעות של גוגל לרשת המדיה (Google AdSense).

באיזו רשת כדאי להתחיל קידום ממומן?

כמפרסמים מומחים אנו מתחייבים להכיר את תיק המוצרים והשירותים שלך ולמפות תהליכי צמיחה כפונקציה של השלב בו נמצאים לקוחותייך הפוטנציאליים במחזור הקניה.

למשל, שירותים מיידים או מונחים כלליים המחופשים בגוגל באופן תדיר, מצביעים על כך שהלקוחות הפוטנציאליים שלך נמצאים בשלב הצריכה במחזור הקניה – לכן נבצע חקר ביטויי מפתח לרשת החיפוש ונתמקד בביטויים חשובים עבורך ע"מ להבטיח כי לקוחותיך לא יפנו למתחרים.
לחליפין, עסק המציע שירות או מוצר חדש – זקוק למיתוג, וסביר שרוב הלקוחות הפוטנציאליים שלו נמצאים בשלב המודעות במחזור הקניה. במקרה זה רשת המדיה תתפרס על מגוון אתרי אינטרנט ואפליקציות למכשירים ניידים כדי לשתול מודעה שעשויה להחדיר אותך לתודעת הלקוח.

חשוב לנו להדגיש כי ניתן להשתמש בשתי הרשתות במקביל תוך שימת דגש על הבנת התועלות הנרכשות ובכפוף לתקציב הפרסום.

מהו אופן החיוב בקידום ממומן בגוגל?

גוגל מאפשרת מספר אסטרטגיות להגשת הצעות מחיר. להלן שתי האפשרויות השכיחות ביותר:

מחיר לקליק
CPC – Cost Per Click

תשלום עבור כל גולש המקליק על מודעתך בכדי לבצע פעולה כלשהי. לדוגמה: כניסה לאתר, התקשרות עם בית העסק, קבלת הוראות הגעה ועוד. אסטרטגיה זו מיועדת בעיקר לרשת החיפוש.

מחיר לאלף הופעות הניתנות לצפייה
CPM – Cost Per Milestone

תשלום עבור 1000 הופעות של המודעה, בכל אתר או אפליקציה שהיא. אסטרטגיה זו מיועדת בעיקר להגברת המודעות ולמיתוג, וזמינה ברשת המדיה בלבד.

איך להיות במקום הראשון בגוגל?

שלא כמו כל מכירה פומבית, בגוגל, לאו דווקא המרבה במחיר – הוא הזוכה. גוגל דואגת בראש ובראשונה למשתמשיה, קרי לגולשים. גוגל מעוניינת להבטיח לגולשים תוצאות אמיתיות ואיכותיות. לשם כך משתמשת גוגל במערכת לדירוג מודעות הפועלת כך:

ציון האיכות לביטויי מפתח - QS

מדד בין 1 ל-10 המוצמד לכל ביטוי מפתח במסע הפרסום ומורכב מ-3 גורמים:

דירוג המודעות - Ad Rank

ציון האיכות לביטויי מפתח בהכפלת הסכום המקסימלי אותו הצעת לקליק במכירה הפומבית.
המחיר לתשלום בפועל לא בהכרח יהיה המחיר המקסימלי אותו הצעת במכירה הפומבית, כי אם המחיר המינימלי הנדרש בכדי לשמור על מיקום מודעתך, בהתאם למתחרה הבא בתור מתחתיך.

במילים אחרות לציון האיכות חשיבות מכרעת בקביעת מיקום המודעה, וחשוב מאד לשמור על ציון איכות גבוה ככל הניתן.

תוספי מודעות בקידום ממומן בגוגל

בכל הנוגע למודעות ממומנות, הגודל כן קובע! מחקרים הוכיחו כי בתוך טקסט נבחין בקלות בשורה המודגשת, ובתוך מספר מודעות נאמץ במהירות את הגדולה יותר הנתפסת כמושכת יותר. לכן, גוגל מאפשרת לנו להרחיב את מודעתך ע"י שימוש בתוספים, ללא עלות נוספת. אז מה הקאץ'? אין קאץ'! גוגל פשוט רוצה שיקליקו על מודעתך והיא תספק לך את כל הכלים הדרושים לכך, בתנאי שזה גם מועיל לגולש. אין מגבלה על כמות התוספים להוספה, אך מומלץ לבחור בקפידה בין התוספים הבאים:

יתרונות הפרסום הדיגיטלי

כשמתחילים להשוות את הפרסום הדיגיטלי למדיה המסורתית (כגון: פרסומת בטלוויזיה או ברדיו), נגלה 3 יתרונות עיקריים:

1.

כל אחד יכול לפרסם בגוגל

לפרסום בגוגל אין רף מינימום. ניתן לקבוע תקציב מינימליסטי ולהתחיל ממנו. נכון שלא כל סכום ישיג לך את התוצאות הרצויות, אך בניגוד למדיה המסורתית בה חייבים סכום לא מבוטל ולו רק בכדי להתחיל ולהכין את הפרסומת, בגוגל תוכל להציג את מודעתך בצורה מדוקדקת יותר בפני קהל היעד שלך, למדוד את הצלחתו ולהמשיך משם.

2.

פרסום מדיד

חשוב מאד לזכור ולבצע מעקב אחר המרות. המרה יכולה להיות כל פעילות שהיא אל מול מודעתך ובתנאי שהוגדרה מראש. לדוגמא: השארת פרטים באתר (Lead), התקשרות טלפונית, הרשמה לניוזלטר ועוד. בזמן שבמדיה המסורתית ניתן לשדר פרסומת, וזהו… אין לנו מושג אמיתי כמה אנשים נחשפו לפרסומת, מתוכם את כמה זה באמת מעניין, ועל אחת כמה וכמה, כמה אנשים פנו אלינו בעקבות אותה הפרסומת – במדיה הדיגיטלית נוכל לדעת בדיוק את כל הנתונים הללו, ועוד. כך נוכל למדוד את הצלחתו של מסע הפרסום שלך, ולהבטיח את החזר ההשקעה עליו.

3.

קהלים ושיווק מחדש - Remarketing

זה לא חדש שגוגל אוספת נתונים על גולשי האינטרנט, אז למה לא לנצל את הנתונים האלו לטובת עסקך? בגוגל אדוורדס נוכל להגדיר קהלים מפולחים המבוססים על נתונים דמוגרפיים, גאוגרפיים ועוד שלל משתנים שיעזרו לנו להציג את מודעתך בדיוק לקהל שהכי מעוניין במוצר או בשירות שלך. עם מעל ל-2 מיליון אתרים השותפים לרשת המדיה של גוגל, ניתן לזהות איפה הקהל הזה גולש או באילו אפליקציות הוא משתמש במכשיר הנייד, ולשלוח אליו את המסר המתאים ביותר שיניע אותו לפעולה. כמו כן, האופציה של שיווק מחדש (Remarketing) או "שיווק רודף לקוח" היא אחת מהאסטרטגיות המבוקשות ביותר כיום – משמעותה היא "לסמן" גולשים אשר ביקרו באתר האינטרנט שלך "ולרדוף" אחריהם באמצעות מודעות במגוון אתרים אחרים בהם הם גולשים.

למה דווקא EyeSite לקידום אתר האינטרנט שלך ?

לקבלת הצעת מחיר לקידום ממומן בגוגל פנה אלינו:

שאלות נפוצות בנושא קידום ממומן בגוגל

קמפיין ממומן בגוגל משמעו כניסה לתחרות במכירה הפומבית של גוגל על מיקום, גבוה ככל האפשר, בדף תוצאות החיפוש. המחיר שנקבע מראש יגבה מחשבונך על בסיס כל גולש שיבצע כל פעולה שהיא אל מול מודעתך (כגון: כניסה לאתר, התקשרות, ניווט לעסק ועוד).

יתרונות הקידום הממומן בגוגל:

  • הגעה לדף תוצאות החיפוש הראשון באופן מיידי.
  • הצגת מודעה מעל לתוצאות החיפוש האורגניות (משמעותי במיוחד במובייל).
  • תשלום לפי הקלקה – כלומר, לא הקליקו? לא שילמת!

מיקום המודעה בקידום הממומן בגוגל נקבע ע"י שני גורמים:

  1. Quality Score
    ציון האיכות, המוצמד לכל ביטוי מפתח בקמפיין, ונמדד בין 1 ל-10.

  2. Max CPC
    העלות המקסימלית לקליק אותה מציע הלקוח עבור כל ביטוי בקמפיין.

משמע, בכדי להשיג את המקום הראשון בגוגל חשוב לדאוג לרלוונטיות גבוהה ככל הניתן בין ביטוי המפתח, למודעה, לעמוד הנחיתה אליו מגיע הגולש, כמו גם להצעת מחיר תחרותית לקליק ביחס למתחרים שלך.

פרסום ממומן בגוגל מתחיל בפתיחת חשבון ב-Google Ads (לשעבר AdWords). ניתן להתחיל ולפרסם בגוגל בכל תקציב ובכל שלב, רק חשוב מאוד לזכור – גוגל, בדיוק כמוך, היא חברה מסחרית. מטרתה להגדיל את הכנסותיה, ומרבית הכנסותיה של גוגל מגיעות מהפרסום הממומן שלה. על-כן, מומלץ להיעזר בשירותיו של מומחה פרסום בגוגל, מוסמך Google Partner, המעיד על עבודה עם לקוחות בתקציבים גדולים (לפחות 20,000 דולר ב-3 חודשים), כמו גם על מומחיות בכל תחום הפרסום הממומן בגוגל, שיבואו לידי ביטוי לטובתך בעת ניהול הקמפיינים שלך.

חברת EyeSite הינה Google Partner מזה 7 שנים ברציפות.

  1. בפתיחת העסק / הקמת אתר האינטרנט
    בשלבים הראשונים של עליית האתר של עסק חדש לאוויר, אף אחד עדיין לא מכיר אותו. לא בשם העסק וגם לא בבידול שלו בתחומו. מומלץ להיעזר ברשת המדיה של גוגל (GDN) בכדי להתחיל וליצור מודעות למותג.

  2. בביטויי מפתח תחרותיים
    ישנם ביטויי מפתח שהתחרות האורגנית שלהם כ"כ גדולה, שהסיכוי להתברג במקומות הראשונים בין קלושה לאפסית. הקמת קמפיין מוצלח לרשת החיפוש של גוגל יכול לעקוף את התוצאות האורגניות, ולשפר את הנראות של בית העסק בביטוי תחרותי.

  3. למי שפשוט אין סבלנות
    עסקים שמעוניינים להתחיל להגדיל את הכנסותיהם מעכשיו לעכשיו. אין להם זמן או חשק להמתין לתהליך קידום אורגני, שיכול לקחת חודשים ואפילו שנים, והם מעוניינים לראות תוצאות כאן ועכשיו.

  4. כשהמתחרים "רוכבים" על המותג שלך
    זה לא נעים, בלשון המעטה, אך זו המציאות ועדיף שלא לטמון את הראש בחול. ככל שמותג חשוף יותר ומוכר יותר בתחומו, כך סביר שהמתחרים שלו יפרסמו ברשת החיפוש של גוגל כשמחפשים את שם המותג עצמו. גוגל מאפשרת לפחות ל-3 המקומות הראשונים (מעל התוצאות האורגניות) בדף הראשון להיות מודעות ממומנות, ובמקרים כאלו ייתכן שלקוח פוטנציאלי, אשר חיפש את שם המותג שלך, יגיע בכלל לאתר של מתחרה, ובכך "נגנב" לך לקוח פוטנציאלי שלך.
    במקרים כאלו מומלץ להשקיע בקידום ממומן עבור שם המותג שלך.

  5. לחנויות אינטרנטיות
    הקמת מסע פרסום ממומן בגוגל שופינג נותן תוצאות חיפוש עשירות יותר שפשוט לא ניתן להשיג כלל בקידום אורגני, ולמשוך קהל יעד חם מאוד ישירות לעמוד רכישת המוצר שהם בדיוק חיפשו.

  6. בזמן מבצעים או הנחות מיוחדות
    כולנו אוהבים דיל טוב. זה הכרח המציאות שחלק ניכר מזמן הגלישה שלנו באינטרנט הוא באיתור מבצעים שווים של מוצרים או הנחות שפשוט לא ניתן לסרב להן. פרסום מודעה דינמית בגוגל עבור מבצע המסתיים בעוד X ימים, יכול להגביר את הלחץ על הרכישה מצד הלקוח, ויגרום לו להגיב במיידי.

  7. למקצועות חירום לטיפול מיידי
    ישנם מקצועות מאוד ספציפיים, שאפשר לומר שאתר אינטרנט לא יכול לתרום להם הרבה. לדוגמה: "מנעולן" (על כל הטיותיו, צירופיו ומיקומיו הגיאוגרפיים) או "אינסטלטור". כשאדם מחפש שירות מהיר ומיידי, לא מעניין אותו אתר אינטרנט – הוא רק מחפש ליצור קשר עם נותן השירות ושזה יבוא לחלץ אותו מהסיטואציה הלא נעימה. שימוש נכון בתוספי מודעות ליצירת קשר ברשת החיפוש של גוגל, יכול להיות כל ההבדל בין לקבל את קריאת השירות הזו, לבין שהיא תעבור למתחרה.

  8. לעסקים שאוהבים לקוחות חוזרים
    שיווק רודף לקוח (Remarketing) של גוגל מוצא לקוחות שכבר ביקרו באתר שלך, רכשו ממנו, נרשמו לרשימת התפוצה שלך או כל אינטראקציה שביצעו עם העסק שלך אונליין – ומציג להם פרסומות מותאמות במעל ל-3 מיליון אתרים שונים ואפליקציות בניידים (למשל: Ynet, ebay, N12 ועוד). כך ניתן להישאר זמן רב בתודעת הלקוחות שלך ולהשיב אותם לרכישות נוספות.



בעוד שאין לכך תשובה חד-ערכית ברורה, מאחר וקידום ממומן בגוגל הוא תלוי מספר גורמים, כגון: מטרת הקמפיין, תחרות, תזמון, כמות החיפושים ועוד. נושא התקציב הוא אחת הסיבות העיקריות לכך שכדאי להיעזר בקמפיינר מומחה פרסום בגוגל. תפקידו לחקור את התקציב המומלץ בהתאם לתחרות, לדעת איך למקסם את התקציב הקיים לטובת העסק שלך, כמו גם לוודא את הצלחת הקמפיינים בעבור המטרות השונות של העסק שלך.

בכדי שניתן יהיה למדוד את תוצאות הקמפיין, דבר ראשון יש להגדיר את מטרתו בצורה חדה וברורה.
בקמפיינים שמטרתם היא נראות וחשיפה – אז נרצה להציג כמה שיותר מודעות מושכות, בכמה שיותר מקומות באינטרנט, אבל פחות נבנה על הקלקות לאתר, קל וחומר על רכישות או המרות שונות.
לעומתם, בקמפיינים שמטרתם להביא קהל יעד מכוון מטרה לאתר – אז נרצה להציג מודעות ממוקדות במיקומים מאוד ספציפיים, ולהניע את הקהל להקלקה והגעה לאתר.

בשלב הבא חשוב מאוד להגדיר את היעדים בתוך Google Ads, כלומר לבצע הגדרת המרות. אלו יעזרו לנו ולך במדידת תוצאות הקמפיין שלך ע"י בניית המדד להחזר ההשקעה על הקמפיין שלך, או בשפה המקצועית: ROAS – Return on Ad Spend

חברת EyeSite מומחית פרסום בגוגל בלבד, ואנו מעדיפים לרכז את כל כוחנו בפלטפורמה של גוגל, שכן מניסיוננו בתחום – זו הפלטפורמה המניבה את התוצאות האיכותיות ביותר.

קודם כל ומעל לכל, אנו מציעים לך שקיפות. זה מבחינתנו ולדעתנו הדבר החשוב ביותר בעבודה משותפת. כל קמפיין שאנו בונים מבוצע בחשבון הלקוח, אליו הלקוח יכול להיכנס בכל עת, ולראות את תוצאות הקמפיין בכל רגע נתון. כמו כן, אנו מספקים דוחות חודשיים על ביצועיי הקמפיין, מה נעשה, ומה עוד ניתן לשפר בו.

דבר שני, חשוב שתדעו – אנחנו לא לוקחים כל לקוח שמעוניין בקידום ממומן בגוגל. לא כי אנחנו מתנשאים או משהו כזה, פשוט כי ישנם תחומים שיכולים להיות קשים מידי, עד כדי לא כדאיים מבחינה כלכלית, על-כן אנחנו פשוט נעדיף להגיד את האמת כמו שהיא ולהציע תוכניות שיווק אחרות.

בנוסף, לא משנה מה, אנחנו לעולם לא ניקח 2 לקוחות מאותו תחום, המפרסמים לאותו קהל יעד. פשוט כדי לא ליצור ניגוד אינטרסים או "תחרות עצמית" שעלולה לפגוע במי מלקוחותינו. כלומר, אם ביקשת שנפרסם אותך בגוגל, ואין לנו אף לקוח המתחרה בך – מהרגע שחתמנו על עבודה משותפת ועד לסיומה, לא ניקח אף לקוח מאותו התחום כמו שלך.

שירותים נוספים שאולי יעניינו אותך: